گیت دزدگیر فروشگاهی کرج

نصب، فروش و خدمات گیت فروشگاهی به همکاران و راهنمایی مشتریان، فروش تگ دست دوم لباس؛ صدفی گلفی

گیت دزدگیر فروشگاهی کرج

نصب، فروش و خدمات گیت فروشگاهی به همکاران و راهنمایی مشتریان، فروش تگ دست دوم لباس؛ صدفی گلفی

  • ۰
  • ۰

بارکدخوان سه بعدی چیست؟

برای توضیح بارکدخوان سه بعدی، ابتدا بهتر است به صورت کاملاً خلاصه با انواع بارکدها آشنا شویم.

انواع بارکدها

 

بارکد ها به صورت کلی به دو نوع بارکد میله ای و بارکد دو بعدی تقسیم می شوند. بارکدهای میله ای که شامل مجموعه ای از خطوط عمودی با ضخامت و فواصل مختلف از هم هستند، خود شامل دو نوع بارکد عددی و بارکد عدد و حرف هستند. 

بارکد های عددی 

این بارکدها یک عدد معمولاً دوازده رقمی یا بیشتر هستند و در خرده فروشی ها، برای مشخص شدن کالاهای مختلف از همدیگر، استفاده می شوند. در نرم افزارهای حسابداری، هرکدام از این بارکدها با یک قلم کالا متناظر شده و به هنگام اسکن بارکد، نرم افزار، نام آن کالا را جایگزین بارکد کرده و عملیات خود را بر روی آن انجام می دهد.

همانطور که مشخص هست، این بارکدها اطلاعات زیادی را نمی توانند منتقل کنند و در بسیاری از جاها ممکن است، نتوانند پاسخگوی نیازهای افراد باشند، از جمله در مراکز تولیدی و ...

در این مراکز، برای رفع این نقیصه، ابتدا با استفاده از ظرفیت بارکدهای میله ای، بارکدهای عدد و حرف ایجاد شدند و در ادامه با ابداع بارکدهای دو بعدی که مشهوترین آنها QR barcod می باشد، تحولی ایجاد شد.

 

بارکد عدد حرف

بارکدهای میله ای عددی حرفی، خود انواع مختلفی را شامل می شوند که در صنایع خودروسازی و دفاعی ایجاد شدند، برخی از آنها می توانند شامل اعداد صفر تا نه و چند حرف و برخی می توانند شامل تمام اعداد و حروف و حتی برخی سمبل ها هم باشند.

 

بارکد دو بعدی

بارکدهای میله ای حجم کمی از اطلاعات را می توانستند ذخیره کنند و برای انتقال مداوم بین ماشین و کاغذ، ابزار خیلی قدرتمندی به حساب نمی آمدند، ماساهیرو هارا با قرار دادن اشکال مربعی روی همدیگر، ساختار دوبعدی به وجود آورد که بارکد دو بعدی نامیده می شد و و کاراکترهای بسیار زیادی همچون شناسنامه کالا، وبسایت شرکت، تاریخ تولید و انقضا و بسیاری از اطلاعات دیگر را می شد بر روی آنها درج کرد. این بارکد ها که به اشتباه به بارکد سه بعدی هم مشهور هستند، در حال حاضر در داروخانه ها، کارخانجات و ... استفاده می شوند و قابلیت استفاده در فروشگاه ها را نیز دارند. 

بارکد سه بعدی

همانطور که گفتیم، بارکد سه بعدی در واقع وجود ندارد و منظور همان بارکدهای دو بعدی همانند کیو آر بارکد هستند. شاید دلیل این اشتباه آن باشد که با توجه به اینکه بارکدهای میله ای تک بعدی، به هر حال در یک سطح دو بعدی چاپ می شوند، نام دیگری برای بارکدهای ساختار مربعی، غیر از بارکد سه بعدی قابل پیشنهاد نیست.

بارکدخوان سه بعدی

بارکد خوان سه بعدی یا به اصطلاح صحیح تر، بارکدخوان دوبعدی، بارکدخوانی هست که قابلیت اسکن بارکدهای دو بعدی همچون QR barcod را دارند و در داروخانه ها و تولیدی ها و ... استفاده می شوند. با توجه به اینکه، در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان کالاها، علاوه بر بارکد میله ای که برای شناسایی کالا و استفاده در سیستم های اتوماسیون فروش چاپ می شوند، از بارکدهای دو بعدی نیز برای انتقال خلاصه و ماشینی یک سری از اطلاعات در خصوص کالا استفاده می کنند و شما اگر یک گوشی هوشمند داشته باشید با نرم افزار های بارکدخوان آنلاین رایگان می توانید، در کسری از ثانیه، این اطلاعات مفصل را وارد گوشی خود بکنید.

 

آیا بارکدخوان دو بعدی (سه بعدی) می تواند بارکد میله ای را اسکن کند؟

بله بارکدخوان های دو بعدی نوری قابلیت اسکن بارکدهای میله ای را نیز دارند و این موضوع بر روی کاتالوگ آنها نیز درج شده است.

 

با توجه به آنچه گفتیم، بارکدخوان سه بعدی که بیشتر برای داروخانه ها استفاده می شود، همان بارکدخوان دو بعدی می باشد که به اشتباه به این اسم نامیده شده اند.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی